بی تی الن
بی تی الن

بی تی الن

بی تی الن-حرف های کتاب های مقدس ازفضا بخش اول

آیا آسمان دارای شکاف است؟



آیا آسمان دارای شکاف است؟ نقطه های سیاه مشاهده شده چیست؟ و قرآن در این باره چه اشاره ای داشته است؟

   

هنگامی که دانشمندان ماده ای سیاه و تاریک را در آسمان  ها رصد کردند ابتدا گمان بر این بود که این نقطه های سیاه شکاف هایی هستند که در آسمان  وجود دارد . اما طولی نکشید تا اینکه مشخص شد این نقطه های سیاه در واقع نوعی ماده ی تاریک می باشند . حتی مشخص شد که این ماده تاریک است که بر توزیع کهکشان ها در هستی تاثیر دارد . این ماده 95 درصد از کل هستی را شامل می شود.

  

امروزه برای دانشمندان محقق شده است که هستی به میزان 100 % از ماده و انرژی تشکیل می شود .به این صورت که ماده ی عادی و قابل رویت داریم و ماده تاریک و غیر قابل مشاهده و دو نوع انرژی ، یکی از ان ها را می توان اندازه گرفت و شناخت و در مقابل انرژی تاریکی نیز وجود دارد که چیزی از آن نمی دانیم.

 

تصویر بالا هستی را همانگونه که دانشمندان  امروزه به آن معتقدند را نشان می دهد 74% انرژی تاریک و 22% ماده تاریک و 4% نیز ذرات و مواد عادی ، این یعنی همه آن چیزی که در هستی می توانیم ببینیم و بشناسیم 4% می باشد ( در صورتی که آن 4% را کامل بشناسیم ،که اینگونه هم نیست! )


 

پس بهتر است مطلب را به خلاصه بکشانیم و بگوییم که عالم هستی مملو از ماده و انرژی می باشد و هیچگونه فراغ و شکافی در آن وجود ندارد. بلکه بنایی محکم و استوار است که باید در آن بیندیشیم و عظمت خالقش را بستاییم حال به این آیه ی قرآنی عظیم توجه کنید .

خداوند می فرماید: (أَفَلَمْ یَنْظُرُوا إِلَى السَّمَاءِ فَوْقَهُمْ کَیْفَ بَنَیْنَاهَا وَزَیَّنَّاهَا وَمَا لَهَا مِنْ فُرُوجٍ) [ق: 6].

ترجمه: « آیا آنها به آسمانی که بالای سرشان است نگاه نکردند که چگونه ما آنرا بنا کرده‏ایم ؟ و چگونه به وسیله ستارگان زینت بخشیده‏ایم ؟ و هیچ شکاف و ناموزونی در آن نیست»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.