بی تی الن
بی تی الن

بی تی الن

بی تی الن-حرف های کتاب های مقدس ازفضا بخش چهار

معجزه ی قرآنی : برج زیر زمینی و آسانسور فضایی


آسمان خراشی در زیر زمین

از جدیدترین ابتکارات علمی ساختن برج هایی در زیر زمین می باشد ! مهندسین در حال تلاش برای طراحی ساختمانی به شکل هرم وارونه می باشند . و این هرم صدها متر در زیر زمین می رود و از ده ها طبقه تشکیل خواهد شد .

مبتکر این طرح می گوید : این برج 300 متر عمق خواد داشت ! وشکل هرمی و وارونه ی آن ( بسبب وسعت قاعده هرم که در بالا قرار می گیرد ) سبب خواهد شد نور خورشید به خوبی در درون  این برج نفوذ کند و این ساختمان از تهویه ی مناسبی نیز برخوردار خواهد بود.

 

 طرحی برای ساختن برج هایی زیرزمینی با عمق صدها متر . این پروژه از نوین ترین طرح ها در نوع خود می باشد. کارشناسان می گویند اینگونه طرح ها مشکل مسکن و کمبود مساحت های مناسب برای ساختمان سازی را تاحد زیادی حل می کند .

  

آسانسور فضایی

در مقابل دانشمندان پرده از راه اندازی پروژه ای برداشتند که در چند سال آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود و آن ، آسانسور فضایی است . آنها همچنین می گویند که چند سالی است که بر این پروژه کار می کنند و در صدد ساختن آسانسور هایی می باشند که شبیه ، آسانسورهای معمولی کار می کنند البته با برد بسیار بیشتری . تا حدی که این آسانسور ها می توانند فضانوردان  را تا  ایستگاه های فضایی برسانند . آنها تاکید دارند که این امر دوره ای جدید در تاریخ بشر را رقم خواهد زد .

دانشمندان می گویند که این اختراع که تاکنون بحثی علمی تخیلی به حساب می آمد ، تا چند سال آینده به واقعیت خواهد پیوست . بعد از آن بشر می تواند  سریعتر ، ارزان تر و حتی امن تر به فضا سفر کند .

دانشمندان ناسا می گویند : ساختن بالابر فضایی بسیار با اهمیت است  اما ، موانع پیش رو هنوز زیاد می باشند . که بارزترین آنها نبود ماده ای مقاوم است که بتواند حجم بالای فشار را تحمل کند . ما باید ماده ای بسازیم که بسیار سبک باشد و 25 بار از مقاوم ترین مواد شناخته شده در زمین نیز قوی تر باشد.


 

اشاره های قرآنی باور نکردنی

عجیب آنکه قرآن به این چیز ها نیز اشاره کرده است . خداوند در آیه ای از سوره انعام می فرماید: (وَإِنْ کَانَ کَبُرَ عَلَیْکَ إِعْرَاضُهُمْ فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَبْتَغِیَ نَفَقًا فِی الْأَرْضِ أَوْ سُلَّمًا فِی السَّمَاءِ فَتَأْتِیَهُمْ بِآَیَةٍ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَمَعَهُمْ عَلَى الْهُدَى فَلَا تَکُونَنَّ مِنَ الْجَاهِلِینَ) [الأنعام: 35]. 

ترجمه : « و اگر اعراض کردن آنان [از قرآن] بر تو گران است اگر مى‏توانى نقبى در زمین یا نردبانى در آسمان بجویى تا معجزه‏اى [دیگر] برایشان بیاورى [پس چنین کن] و اگر خدا مى‏خواست قطعا آنان را بر هدایت گرد مى‏آورد پس زنهار از نادانان مباش » ..این ایه از آیات اعجاز علمی در قرآن می باشد .

هنگامی که مشرکان از پیامبر (ص) روی برگرداندند ، خداوند این آیه را نازل فرمود .. این آیات پیامبر را مخاطب قرار می دهند و می گویند : « اگر مى‏توانى نقبى در زمین یا نردبانى در آسمان بجویى »  ، تا تاکید کند که معجزه از طرف محمد نمی باشد .. بلکه خداوند است که هر موقع که می خواهد معجزه ها را تحقق می بخشد و عجیب نیست اگر  اکنون شاهد تحقق این معجزات باشیم تا برای ما که در این قرن زندگی می کنیم دلیلی بر صدق نبوت این پیامبر خاتم باشد

 

وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى

 و از سر هوس سخن نمى‏گوید* این سخن بجز وحیى که وحى مى‏شود نیست

[النجم: 3-4].

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.