بی تی الن
بی تی الن

بی تی الن

BT ALiEN-رقص سالسا: ۱۰ برترین فواید رقص سالسا برای سلامتی و جوانی

رقص سالسا: ۱۰ برترین فواید رقص سالسا برای سلامتی و جوانی

رقص سالسا برای سلامتی شما بسیار مفید است و مانند یک ورزش حرفه ای سلامت شما را تضمین می کند! ضربه‌های تند، قدم‌های سریع و سبک لاتین همه از مشخصه‌های رقص‌ سالسا هستند. در حالی که سالسا به درد گذراندن شبی مفرح در کنار دوستان می‌خورد، می‌تواند راه بی‌نظیری برای تقویت سلامتی و تناسب اندام نیز باشد. و بهترین بخش آن این است که، این ورزش اصلا شبیه ورزش به نظر نمی‌رسد چون هنگام انجام آن لذت فراوانی می‌برید! در اینجا ۱۰ برترین فایده‌ی رقص سالسا برای سلامتی ذکر می‌شود:

۱۰ برترین فایده رقص سالسا برای سلامتی

  

1. سلامتی استخوان‌ها و مفاصل

رقصیدن به جلوگیری از پوکی استخوان و درمان آن در مردان و زنان کمک می‌کند. در دوره‌ی پس از یائسگی، ممکن است شاهد افت شدیدی در سطح استروژن زنان باشیم، که جذب کلسیم در استخوان‌ها را متوقف می‌کند. رقصیدن می‌تواند به روان کردن مفاصل برای جلوگیری از آرتروز نیز کمک کند.

مطلب مرتبط: فواید موسیقی :۴ فایده موسیقی برای ذهن و بدن بر طبق تحقیقات علمی

۲. کاهش وزن

رقص سالسا بدن ما را به کار می‌اندازد تا جریان گردش خون را افزایش دهد. این کار در عین افزایش بنیه، به ما کمک می‌کند کالری‌های اضافی را بسوزانیم. برآورد می‌شود رقصیدن بسته به سرعت و شدت آن در هر دقیقه بین ۵ تا ۱۰ کالری بدن را می‌سوزاند.

۳. هدف قرار دادن عضلات

سالسا بر به کارگیری تمام گروه‌های عضلانی اصلی تمرکز دارد. در راستای اجرای توالی‌های مختلف‌ قدم‌ها ماهیچه‌های سرینی، همسترینگ، چهارسر ران، ساق پا و تنه به شدت به کار گرفته می‌شوند. بالاتنه و دست‌ها باید در حالت خاصی باقی بمانند، بنابراین از آنها هم کار کشیده می‌شود، هرچند به نسبتی کمتر.

۴. بدن‌تان را “جوان” نگه می‌دارد

رقص سالسا برای جوان نگه داشتن‌تان فوق‌العاده مفید است. این عمل فرآیند سالخوردگی را به شدت کند می‌کند. سالسا برای قلب، سیستم قلبی عروقی و افزایش ظرفیت ریه‌ها مفید است. نرخ تنفس و به کارگیری عضلات رقصنده‌ها در یک مسابقه‌ی رقص با نرخ تنفس و به کارگیری عضلات در دوچرخه سواران، شناگران و دوندگان دو ۸۰۰ متر المپیک برابر است.

مطلب مرتبط: ۱۰ دلیل که چرا کسانی که موسیقی یاد می‌گیرند،موفق تر هستند

۵. کلسترول را کاهش می‌دهد

در پژوهش‌های جدید دریافته‌اند که هنگام تعیین وضع سلامتی اندازه گرفتن کلسترول خوب و بد ضروری است. رقصیدن به کنترل چربی کمک می‌کند، که سطح HDL(کلسترول خوب) را افزایش و سطح LDL(کلسترول بد) را کاهش می‌دهد. رقصیدن برای دیابت هم خوب است چون به کنترل قند خون کمک می‌کند.

۶. بهبود تعادل

حفظ تعادل در یک حالت ممکن است کار ساده‌ای باشد، اما حفظ تعادل در انواع مختلفی از حالت‌ها هنگام رقصیدن بسیار دشوارتر است. رقصنده‌ها در توانایی حفظ تعادل خود در شماری از حالت‌ها مهارت پیدا کرده‌اند. رقصیدن ماهیچه‌های متعادل کننده‌ی ما را قوی می‌کند، در حالی که از اندام ما محافظت می‌کند و خطر آسیب دیدگی ما را در زندگی روزمره کاهش می‌دهد. رقصیدن همچنین به هماهنگی و و تقویت واکنش‌های ما کمک می‌کند. این کار راه بی‌نظیری است برای آن که از طریق بهبود ارتباط بین بدن و ذهن‌مان وضعیت سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی پیرامونی‌مان را در بالاترین سطح نگه داریم.

۷. روابط شخصی قوی‌تر

ازدواج کرده‌اید؟ با خانواده مشکل دارید؟ شما و طرف مقابل‌تان آن شور و شوق سابق را ندارید؟ پاسخ کار رقصیدن است. این کار به شما کمک می‌کند به روشی پرشور، صادقانه، و منحصربه‌فرد با دیگران ارتباط برقرار کنید که نه تنها دوباره عواطف‌تان را بر خواهد انگیخت، بلکه به بهبود رابطه‌ی بین شما و شریک زندگی‌تان نیز کمک خواهد کرد.

۸. مهارت‌های اجتماعی را تقویت می‌کند

رقصیدن مفرح و سرگرم‌کننده است. درحالی که فرصت پیدا کردن دوستان جدید را برای‌مان فراهم می‌آورد، یک زندگی اجتماعی نیز به وجود می‌آورد.

مطلب مرتبط: ۷ عادت که هر روز با شادی زندگی کنید

۹. بهبود حافظه

رقص از طریق ملزم کردن ما به در یادسپاری شکل قدم‌ها، روال کار و الگوهای رقصیدن برای مغزمان تمرین ذهنی فوق‌العاده‌ای فراهم می‌آورد. مزیت بزرگ آن است که افزایش تمرین ذهنی، ذهن شما را جوان، چابک، هوشیار و باز نگه می‌دارد.

۱۰. بهبود سلامت عاطفی

رقصیدن با افزایش سطح اندروفین حالمان را بهتر می‌کند. این همان چیزی است که به ما کمک می‌کند از دست استرس و افسردگی- دو مورد از چهار دشمن بزرگ سیستم ایمنی بدن- خلاص شویم! رقصیدن به ما کمک می‌کند اعتماد به نفس و خویشتن‌داری‌مان را تقویت کنیم. رقص هماهنگی بین ذهن و بدن را بهبود می‌دهد و به ما حس تندرستی می‌بخشد.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: fitbuzz.win

۱۰ برترین فایده رقص سالسا برای سلامتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.