ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
ﻗﺎﻧﻮن ﺧﺪاوﻧﺪ: ﻣﺒﺪا ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ در روح اﺳﺖ. ﺣﻘﯿﻘﺖ اﻟﻬﯽ ﯾﮕﺎﻧﻪ و ﻧﺎ ﻣﺘﻐﯿﺮ اﺳﺖ) .1 ( ادﯾﺴﻪ ﯽ روح ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﯽ آﻣﻮزد ﮐﻪ ﺑﺎ اﺻﻮل ﺧﺪاوﻧﺪی ﻫﻤﺮاﻫ ﮐﻨﯿﻢ . زﻧﺪﮔﯽ ﻫﺎی ﭘﺮ ﻓﺮاز و ﻧﺸﯿﺐ ، زﯾﺎدی ﺑﻪ ﻃﻮل ﻣﯽ اﻧﺠﺎﻣﺪ ﺗﺎ ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﺧﺪاوﻧﺪﮔﺎر در ﻣﺎ ﮐﻠﯿﺸﻪ ﺷﻮﻧﺪ و ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﺷﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ زﯾﺒﺎﯾﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ آﮔﺎﻫﺎﻧﻪء واﻻﺗﺮﯾﻦ دﯾﺪﮔﺎه ﻫﺎی ﻗﺪوﺳﯿﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ داده ﻣﯽ ﺷﻮد . ﻗﺎﻧﻮ ن ﺧﺪاوﻧﺪ ﭼﻨﯿﻦ اﺑﺮاز ﻣﯽ دارد] : " " . ارادهء ﺧﺪاوﻧﺪ اﺳﺖ ، ﻋﻠﺖ وﺟﻮد روح ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺧﺪاو ﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﺪری ﺗﻤﺎ ﻣﯿﺖ ﺣﯿﺎت را دوﺳﺖ ﻣﯽ دارد ﮐﻪ اﺟﺎزه ﻣﯽ دﻫﺪ روح وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ . اﮔﺮ ﺣﯿﺎت را ﻫﯿﭻ ﺷﮑﻠﯽ از ﺣﯿﺎت در ﺟﻬﺎن ﻫﺴﺘﯽ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺖ و ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ، دوﺳﺖ ﻧﻤﯽ داﺷﺖ ﺧﺎﻟﯽ ﺑﻮد.
12
اﻧﺮژی اوﻟﯿﻪ و آﮔﺎﻫﯽ ﻓﻘﻂ اﺛﺮات ﻋﺸﻖ ﺧﺪا ﺑﺮای زﻧﺪ ، اﻣﮑﺎن ﻣﺎده ، ﻧﻈﻢ ، ﻓﻀﺎ ، زﻣﺎن ﮔﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ روح ﺟﻬﺖ ﺳﻔﺮ آزادی و رﻫﺎﯾﯽ اش وﺟﻮد دارﻧﺪ . . ﻋﻠﺖ آن اﺻﻠﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻏﻢ و ﺷﺎدی ﻣﯽ ﺷﻮد ، روح ﻋﻠﺖ ، ﺣﺘﯽ وﻗﺘﯽ آزاد ﻫﻢ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻦ آزاد ﻓﺮﺻﺖ اﺳﺘ ، ﻧﯿﺴﺖ ، اوﻟﯿﻪ ای ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ اﯾﺠﺎد ﺗﻀﺎدﻫﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد ﻘﺮار ﺧﻮﯾﺶ را ﻫﻤﭽﻮن ﻣﺤﺮک اوﻟ ﯿﻪ ﺷﺎدﻣﺎﻧﯽ و زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ . ﺣﺎﻣﯽ ، روح زﻧﺪﮔﯽ را ﺑﻨﺎ ﻧﻤﯽ ﻧﻬﺪ زﯾﺮا ﺣﯿﺎت روﺣﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺶ از ﻫﻤﻪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻋﺸﻖ ﺧﺪاوﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ، روح اﺳﺖ ﻫﺮ روح ﻣﺴﺘﻘﻞ در ﺟﻬﺎن ﻫﺎ اﺳﺖ .) [6( . روح در آﺳﻤﺎن ﻫﺎ ﺳﮑﻮﻧﺖ داﺷﺖ ، ﭘﯿﺶ از ﺧﻠﻖ ﺟﻬﺎن ﻫﺎی ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺼﻮر ﯾﮏ روح ﺧﻮدﺧﻮاه ﮐﻪ رﺷﺪ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ و در آﺳﻤﺎن ﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﺮد ﺑﺴﯿﺎر ﻣﺸﮑﻞ اﺳﺖ . وﻟﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺗﻮﺟﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻏﯿﺮ . ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﯾﺎ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻤﯽ ﮐﺮد ، از ﺧﻮدش ﺑﻨﺎﺑﺮ اﯾﻦ ﺧﺪاوﻧﺪ روح را ﺑﻪ ﺟﻬﺎن ﻫﺎی ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻓﺮﺳﺘﺎد ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﻣﺨﺼﻮص ﺗﺠﺮﺑﻪء او ﺧﻠﻖ ﺷﺪه ﺑﻮدﻧﺪ . ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺨﺘﯽ ﻫﺎ و ﻣﺸﮑﻼت و ﺷﺎدی و ﻧﺸﺎط ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ، ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺎ از ﻃﺮﯾﻖ ﭘﻨﺞ ﺣﺲ و ﻣﺎورای آن ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻮﻻت روح ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ اﯾﻨﮑﻪ روزی ﻫﻤﮑﺎرﺧﺪا ﺷﻮد . اﯾﻦ ﺗﻨﻬﺎ ﻫﺪف ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ) .3( ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﻮر و ﺻﻮت اﻟ ﻬﯽ روﺷﻦ ﺿﻤﯿﺮی ﻣﻌﻨﻮی و ﺗﻨﻮﯾﺮ ﻓﮑﺮ رخ ﻣﯽ ، ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ دﻫﺪ . اﮐﯿﺴﺖ در واﻗﻊ ﺷﺎﻫﺪ ﻧﻮر ﺧﺪاوﻧﺪ ﻫﻨﮕﺎم ﻣﺮاﻗﺒﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد . ﻧﻮری ﮐﻪ ﻣﺎ را دﭼﺎر ﺗﺤﻮﻻت ﻣﻌﻨﻮی ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و ﮐﺎرﻣﺎﯾﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮐﺎرﻣﺎی روزاﻧﻪ ﻣﺎ ، را ﮐﻪ ﻃﯽ زﻧﺪﮔﯽ ﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ اﻧﺒﺎﺷﺘﻪ اﯾﻢ را ﻣﯽ زداﯾﺪ . ﻣﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﻢ ﺑﺪون ﻧﻮر ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﻢ وﻟﯽ ﺑﺪون ﺻﻮت ﻧﻤﯽ ﺷﻮد . ﺻﻮﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺷﻨﻮﯾﻢ واﻗﻌﯽ ا ﺳﺖ و ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺻﺪای ﯾﮏ ارﮐﺴﺘﺮ ﺳﻤﻔﻮﻧﯿﮏ و ﯾﺎ ﻓﻠﻮت ﺑﺎﺷﺪ. ..
ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﺮی اﺻﻮل ﻣﻌﻨﻮی در ﻃﯽ اﯾﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ، اﮔﺮ ﻣﺎ اﺟﺮای ﭘﺮوژه ﻫﺎ را ﻫﺪف ﺧﻮد ﻗﺮار دﻫﯿﻢ دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯿﻢ . اﯾﻦ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﺗﺎ آﻣﺎدهء ﺑﺮداﺷﺘﻦ ﻗﺪم ﺑﻌﺪی زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎن ﺷﻮﯾﻢ .ر از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻣﺎ دا ، آﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻗﻠﻤﺪاد ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ، ای زواﯾﺎی دﯾﺪ ﻣﺘﻔﺎوﺗﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ دﯾﮕﺮان ﺷﮑﺴﺖ ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ وﻟﯽ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻫﻤﯿﻦ زاوﯾﻪ دﯾﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ دارای ﺷﺎدی و ﻧﺸﺎط ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﻮد ﮐﻪ دﯾﮕﺮان در آرزوی ﺗﺠﺮﺑﻪء آن ﻫﺴﺘﻨﺪ وﻟﯽ ﻫﯿﭽﮕﺎه ﺑﻪ آن دﺳﺖ ﻧﻤﯽ ﯾﺎﺑﻨﺪ ) .3( ﺧﺪاوﻧﺪ ﺧﻂ ﺳﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﯽ را ﺟﺎری ﻣﯽ وﻟﯽ در ، ﺳﺎزد و ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ از ﻓﺮد ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﺧﯿﺮ و رﻓﺎه ﻓﺮد را در ﻗﻠﺐ ﺧﻮد ﻧﮕﺎه ﻣﯽ دارد . ، از آﺳﻤﺎن ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ زﻣﯿﻦ ، ﺗﻤﺎﻣﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺗﺤﺖ ﺣﻤﺎﯾﺖ آن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺻﺪای ﺿﻌﯿﻒ ﻣﻠﺨﯽ را ﻣﯽ ﺷﻨﻮد وﻟﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ در ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﻠﻨﺪ ﺗﺮﯾﻦ دﻋﺎ ﻫﺎ ﻧﺎﺷﻨﻮا ﺑﺎﺷﺪ . ﺧﺪاو ﺪ ﻧﺪ ﻓﻘ ﻂ از ﻃﺮﯾﻖ ﻧﻮر و ﺻﻮت ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨ . ﻫﺮﮔﺎه ﺗﺠﺮﺑﻪء دروﻧﯽ دارﯾﻢ و ﺻﺪاﯾﯽ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ) ﯾﺎ ﻏﺮش ( ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺻﺪای اﺳﺘﺎد ﺑﺎﺷﺪ و ﯾﺎ ﻣﻮﺟﻮدی دﯾﮕﺮ و ﯾﮑﯽ از ﻓﺮﺷﺘﻪ ، ﻣﯽ ﺷﻨﻮﯾﻢ وﻟﯽ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺻﻮرت ﺻﺪای ، اﻟﺒﺘﻪ ﺗﻔﺎوﺗﯽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ اﯾﻦ ﻣﻮﺟﻮدات را ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﯾﺎ ﻧﻪ ، ﻫﺎی ﺧﺪاوﻧﺪ ﺧﺪاوﻧﺪ ﻧﯿﺴﺖ . ﺻﺪای ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺻﻮت ﺧﺪاوﻧﺪ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺟﺴﺘﺠﻮی آن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﯿﻢ و ﺑﺮ ﻣﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ و ﻣﻌﺮﻓﺘﯽ را ﻫﺪﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ادراﮐﯽ ﺟﺎﻣﻊ در ﺑﺮ دارد. آن راﻫﺒﺮ اﻣﻮرات زﻧﺪﮔﯽ ، ﻫﻤﭽﻨﺎن ﮐﻪ آﻏﺎز ﺑﻪ درﯾﺎﻓﺖ اﯾﻦ ﻧﻮر و ﺻﻮت در زﻧﺪﮔﯽ روزاﻧﻪ ﻣﯽ ﮐﯿﻨﻢ ﻣﺎ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد .ﭼﯿ زﻧﺪﮔﯽ روزاﻧﻪ ﻣﺎ آن ﺰی اﺳﺖ ﮐﻪ از ﻧﻈﺮ دروﻧﯽ در ﻣﺎ رخ ﻣﯽ دﻫﺪ . ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻣﺎ از ﻧﻈﺮ ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﯿﻢ وﻟﯽ دﻟﯿﻞ ﺑﺮ ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ ﺑﻮدن ﻣﺎ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد . ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ اک ، ﻣﻨﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﺗﺎ از ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ درﺧﻮاﺳﺖ ﯾﺎری ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﮐﻨﯿﻢ .ﻧ ، ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﺧﺴﺘﻪ و ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﺰد ﻣﻦ ﻣﯽ آﯾﯿﺪ ﺗﺎ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺎر ﺷﻤﺎ را از دوﺷﺘﺎن ﺑﺮدارم . آﯾﺎ اﯾﻦ را ﺑﻪ ﯾﺎد ﻣﯽ آورﯾﺪ ؟ اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻣﺎ در ﻃﻮل زﻧﺪﮔﯽ اﺳﺖ .